Roleta potrzebna na sen

dnia

Głęboki, relaksujący sen jest podstawą naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. Aby dobrze spać i się wyspać musi być spełnionych jednocześnie kilka warunków. Sprzyja temu przede wszystkim spokojne otoczenie, wygodna sypialnia oraz dobre nawyki przed zaśnięciem, które przygotują nasz organizm do nocnego wypoczynku. Krótko rzecz ujmując: musi być ciemno, cicho i wygodnie.

„Ciemność widzę, ciemność”
Mamy coraz większą wiedzę, w jakiej pozycji powinniśmy spać i jak wybrać materac, który będzie idealny dla naszego kręgosłupa. Kupujemy tabletki na zespół niespokojnych nóg i leczymy się z bezdechu sennego czyli chrapania. Przed pójściem spać wietrzymy sypialnie, pijemy mleko lub ziółka, odstawiamy komputer. Żeby było cicho zamykamy okna, a nawet montujemy dźwiękoszczelne szyby. A żeby było ciemno… wieszamy po prostu rolety i koniecznie ja na czas snu opuszczamy!
bedroom-1082262_960_7201
Abyśmy zasnęli i spali niezbędna jest bowiem ciemność. Potwierdzają to liczne prowadzone badania. Niestety współczesna sypialnia wypełniona jest światłem. A to wszystko przez tzw. zanieczyszczenie świetlne. Niegasnące nocą – a w ciemności jeszcze bardziej intensywne – migające kolory i światła ulicznych neonów, reklam, latarni. Zapalone światło w odsłoniętych oknach sąsiadów z bloku naprzeciwko. W domu niebieskie światło tabletów, laptopów, smartfonów, routerów czy czerwone czujniki sygnalizujące stan czuwania domowych urządzeń. Nie ma szans na ciemność!
el-paso-1180356_960_7201
Brak ciemności powoduje, że nie wydziela się melatonina odpowiedzialna za obniżenie ciśnienia krwi, poziomu glukozy i temperatury ciała – czyli czynników sprzyjających zasypianiu. Nerwy wzrokowe w oczach rozpoznają emitowane światło i przesyłają do mózgu sygnał budzenia. Mamy coraz większe problemy z zaśnięciem…

Jak w prosty sposób zaciemnić sypialnię?

10001496466-thumbs-w748
Nasza sypialnia powinna być więc tak szczelnie zaciemniona, jak to tylko możliwe. A da się to zrobić w prosty i tani sposób: montując w niej rolety zaciemniające. Dzięki zastosowanej w nich tkaninie gwarantują one pełen stopień zaciemnienia. Nasza wykonana jest w najnowszej technologii: to 100 % trójwarstwowego materiału w jednym kolorze z obu stron. Nie ma tu żadnej dodatkowej gumowej warstwy zewnętrznej, która blokuje światło. Pomieszczenie jest zaciemnione, a dodatkowo tkanina ogranicza przenikanie do niego ciepła latem i jego odpływ zimą. Materiał jest odporny na zmiany temperatury – po nagrzaniu nie odkształca się i nie wydziela nieprzyjemnego zapachu.

Dobry sen nie tylko w nocy


Nasze zapotrzebowanie na sen i jego długość zmieniają się w ciągu całego życia. Małe dzieci przesypiają ok. 16 godzin dziennie, dorośli potrzebują 7-8 godzin snu, a seniorom wystarcza mniej niż 6 godzin.
W przypadku niemowląt sen jest bardzo ważny dla ich prawidłowego rozwoju fizycznego i psychicznego. Godziny aktywności reguluje w zasadzie żołądek, a nie podział na dzień i noc. W wieku przedszkolnym ustawia się zegar wewnętrzny, na który ma wpływ organizacja dnia dziecka. Pojawiają się pierwsze obowiązki i konieczność porannego wstawania. Pierwsze zaburzenia snu występują w wieku dojrzewania, kiedy to do akcji wkraczają hormony. U dorosłych ich miejsce zastępuje stres i to on jest głównym zabójcą snu. Jego czas zaczynają dyktować godziny pracy, nieraz wbrew naturalnemu rytmowi naturalnego światła. Pojawia się potrzeba popołudniowej drzemki, która wraz z wiekiem się wydłuża. To znowu powoduje u osób starszych problemy z wieczornym zaśnięciem. Zegar wewnętrzny wypada z rytmu.

A tak niewiele potrzeba, żeby dobrze spać! Wieszajmy rolety zaciemniające!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s